Alle pedagogische medewerkers werken vanuit de visie van LoGé in huis. Zij zorgen voor een fijne sfeer op de groep waarbij kinderen veiligheid en geborgenheid geboden wordt. Alle medewerkers zijn voorzien van een goede en passende opleiding op MBO 3/4-niveau en in het bezit van een kinderEHBO- en BHV-diploma. Wij gebruiken ons pedagogisch beleidsplan als leidraad waarbij werkzame protocollen op elke groep aanwezig zijn voor de uitvoering van onze visie. Het werkplan zorgt voor structuur in de dagindeling, deze volgen wij zo goed mogelijk (zie ook ‘hoe werken wij’).
Wij voeren regelmatig teamoverleg met elkaar en zorgen ervoor dat iedereen op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen in de kinderopvang. Kleinschaligheid voor de medewerkers betekent in de praktijk veel onderling overleg en afstemming over de uitvoering van de taken. Zo borgen wij dat LoGé in huis een professionele, maar bovenal een gezellige en prettige kinderopvang is en blijft. Een opvang waar kinderen met veel plezier naar toe gaan en waar de ouders met een gerust hart hun kinderen kunnen achterlaten.
De inspectierapporten van de GGD bevestigen de goede pedagogische kwaliteit die wij met onze werkwijze in de kinderopvang bieden.
Erkend leerbedrijf
Wij zijn een erkend leerbedrijf en aangesloten bij Calibris, deze organisatie is o.a. verantwoordelijk voor het vaststellen van de kwalificaties voor opleidingen in de sector Zorg en Welzijn. In samenwerking met vmbo- en mbo-scholen bieden wij stageplekken aan, zowel orienterend als beroepsopleidend. Onder begeleiding van de leidsters voeren stagiaires opdrachten uit. Bijvoorbeeld een ‘1-op-1’ werkje aan tafel maken of een kindje uit school halen. Een stagiaire komt om te leren en is dus nooit in de plaats van een pedagogisch medewerker aanwezig, zij is boventallig op een groep. Wij zetten onze stagiaires flexibel in op beide locaties. Voordat een stagiaire bij ons start moeten wij een verklaring van goed gedrag in bezit hebben, dit geldt echter niet voor leerlingen uit het vmbo die komen voor een zogenaamde maatschappelijke of oriënterende stage.